Wymiana dylatacji odbywać się będzie w dwóch etapach, podczas których wyłączone z ruchu będą dwa pasy ruchu, a prędkość jazdy ograniczona zostaje do 80 km/godz.
I etap rozpocznie się od 8 lipca i zgodnie z obowiązującą umową może potrwać do 9 dni. Na czas tych robót z ruchu wyłączone będą pas wolny i pas awaryjny. Wykonawca przystąpi do demontażu części uszkodzonej dylatacji, a następnie do montażu nowej.
II etap rozpocznie się w trzecim tygodniu lipca br. i zgodnie z umową może potrwać do 8 dni. Wyłączone z ruchu będą pasy szybki i środkowy. Podobnie jak w pierwszym etapie, najpierw nastąpi demontaż pozostałej części uszkodzonej dylatacji, a następnie montaż nowej. Etap ten, w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwo uczestników ruchu, będzie dodatkowo wymagał wyłączenia z użytkowania łącznicy wjazdowej na AOW z węzła Wrocław Stadion w kierunku Warszawy. Sugerowany wjazd na AOW będzie możliwy poprzez węzeł Lotnisko lub inne węzły.
Prace przy wymianie dylatacji odbywać się będą w porze dziennej, ponieważ tego wymaga technologia robót. Przywrócenie stałej organizacji ruchu planowane jest w ostatnim tygodniu lipca br. Jednocześnie wykonawca deklaruje, że w przypadku sprzyjających warunków atmosferycznych poszczególne etapy prac mogą zostać skrócone. Wymiana dylatacji na jezdni autostrady zakończy utrudnienia, a prace wykończeniowe będą prowadzone już tylko pod obiektem.