
Roboty bitumiczne prowadzone były już w 2024 r. Około 75 proc. trasy głównej obwodnicy ma warstwę podbudowy i przedostatnią warstwę wiążącą nawierzchni, a na połowie odcinka jest już ostatnia – wierzchnia warstwa ścieralna
Zaawansowanie prac na obiektach inżynierskich przekroczyło 90 proc. Wszystkie mosty wiadukty, przejścia dla zwierząt, a także podziemne przejście dla pieszych mają już wykonane konstrukcje. W obrębie większości obiektów mostowych do wykonania pozostają głównie elementy wyposażenia. Zaawansowanie robót mostowych pozwoliło na wcześniejsze udostępnienie (w oparciu o tymczasową organizację ruchu) wiaduktów w Wielkiej Wsi, Ratajach nad DK42 i przejazdu pod DK42 w Wąchocku. To znacznie usprawniło ruch lokalny.
W kwietniu wykonawca przystąpił do kontynuowania robót bitumicznych, które wymagają ustabilizowanych warunków pogodowych. Na końcowym odcinku przyszłej obwodnicy ułożona została podbudowa pod warstwy nawierzchni. Kontynuowane są roboty bitumiczne na drogach dojazdowych. Rozpoczęły się także prace ziemne w obrębie skrzyżowania obecnej DK42 z jej przyszłym, dwujezdniowym przebiegiem. Nasypy budowane są także nad dolnym przejściem dla zwierząt w Wielkiej Wsi. W ponad 95 proc. wykonane zostały przebudowy sieci.
Obecnie prowadzone są także prace przy utylizacji wysypiska odpadów w Parszowie. Ich zakończenie pozwoli na rozpoczęcie w tym miejscu budowy konstrukcji drogi.
Termin zakończenia prac będzie możliwy do sprecyzowania po zakończeniu robót wynikających z nieprzewidzianych okoliczności i analizie ich realnego wpływu na przebieg inwestycji. Chodzi m.in. o utylizację wysypisk odpadów i zabezpieczenie obszarów występowania zjawisk krasowych. Wszystkie roboty powinny zakończyć się w II połowie 2025 r.
Wykonawcą inwestycji wartej ponad 283,7 mln zł jest spółka STRABAG.