Układanie warstwy ścieralnej na skarżyskim odcinku S7
Pierwsze fragmenty budowanego odcinka drogi S7 od granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego do węzła drogowo-kolejowego w Skarżysku-Kamiennej mają już ostatnią warstwę ścieralną nawierzchni SMA.
Szybciej do Warszawy i Krakowa
Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatnie jednojezdniowe wąskie gardło między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała „siódemka” na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Znacznie skrócony zostanie czas podróży między Krakowem, Kielcami a Warszawą, a cały świętokrzyski odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy.
Uwaga na zmiany organizacji ruchu
Wykonawca przygotowuje się do przełożenia ruchu na pierwszy 300-metrowy fragment jednej, zachodniej jezdni drogi ekspresowej na początku budowanego odcinka, aby móc kontynuować prace nad połączeniem budowanej trasy z istniejącym odcinkiem S7 Radom – granica województwa. Wprowadzenie zmiany organizacji ruchu planowane jest w drugiej połowie września. Jednocześnie apelujemy do kierowców o zwracanie szczególnej uwagi na często zmieniające się tymczasowe oznakowanie w obrębie skrzyżowania istniejącej drogi nr 7 z ulicą Piłsudskiego w Skarżysku-Kamiennej w związku z budową ronda. Rondo powstaje w ramach powstającego węzła S7 Skarżysko-Kamienna Zachód.
Informacje o inwestycji
Długość odcinka – 7,6 km
Przekrój drogi – 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu – 3,5m
Szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m
Szerokość pasa dzielącego – 12 m
Maksymalne obciążenie – 115kN/oś
Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód
Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót: ok. 260 mln zł
Data rozpoczęcia kontraktu: 10.10.2017 r.
Okres realizacji: 22 miesiące – z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień -15 marzec)
Data zakończenia: 9.05.2020 r.(zgodnie z deklaracja wykonawcy przy dobrych warunkach pogodowych ciąg główny może być udostępniony do końca 2019 r.)
Wykonawca inwestycji – Budimex SA
Nadzór inwestycji BBC Best Building Consultans
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kielce