REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Ulepszenie podróży na linii kolejowej Chybie – Skoczów

Na stacjach i przystankach między Chybiem a Skoczowem na linii kolejowej do Wisły, podróżni zyskają lepszą informację o kursowaniu pociągów. Zegary i komunikaty dźwiękowe ułatwią podróże. PLK podpisały umowę z wykonawcą na nowy system urządzeń.

Zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, www.plk-sa.pl

Podróżujący pociągiem z Katowic w Beskid Śląski skorzystają z dodatkowych ułatwień. Na stacjach i przystankach: Chybie Mnich, Zaborze, Pierściec, Skoczów Bajerki i Skoczów przewidziano montaż głośników, zainstalowane zostaną zegary. Planowana jest też zabudowa czujników ruchu pociągów, koniecznych do zapewnienia prawidłowego działania elementów systemów dynamicznej informacji pasażerskiej. Nowe rozwiązania podnoszą poziom obsługi podróżnych i zachęcają do korzystania z kolei.

– System dynamicznej informacji pasażerskiej podnosi poziom obsługi podróżnych. Zależy nam, by pasażer otrzymywał jak najszybciej bieżące informacje. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadzają udogodnienia dla pasażerów na południu woj. śląskiego, na popularnej linii w Beskidy – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą na realizację zadania pn.: „Zaprojektowanie, dostawa i zabudowa urządzeń Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 157 na odcinku podg. Bieniowiec – Skoczów” w ramach projektu „Zabudowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – Etap I”. Wartość prac to 4,7 mln zł netto. Inwestycja realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Zakończenie prac przewidziano na I kwartał 2025 roku.

Jednocześnie prowadzone są postępowania przetargowe na wyłonienie wykonawców zadań obejmujących montaż informacji pasażerskiej na liniach Skoczów – Cieszyn i Goleszów – Wisła.

Fot: PKP Polskie Linie Kolejowe SA

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA