
Obwodnica Witomina znacząco usprawni ruch w tej części miasta, odciążając m.in. ul. Chwarznieńską, ul. Rolniczą i częściowo ul. Kielecką.
Zakres inwestycji obejmuje roboty drogowe, m.in.: budowę dwujezdniowej obwodnicy – trasy głównej, przebudowę dróg istniejących wraz z budową skrzyżowań, zjazdu, ścieżek pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i chodników, systemu odwodnienia powierzchniowego oraz przepustów drogowych.
W ramach kontraktu konsorcjum wykona również roboty mostowe w tym m.in.: budowę przejść dla zwierząt oraz przejazdów gospodarczych, kładek technologicznych, a także wiaduktu drogowego. W ramach robót dodatkowych zrealizowana zostanie budowa sieci kanalizacji deszczowej, sieci elektroenergetycznej: zasilanie oświetlenia drogowego, oświetlenie drogowe, a także budowa kanału technologicznego, urządzeń sytemu sieci TRISTAR, przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej: linie elektroenergetyczne, sieć ciepłownicza sieć wodociągowa sieć kanalizacyjna sanitarna, sieć gazowa, sieć teletechniczna i kanalizacja deszczową.
Pierwsze prace rozpoczną się wiosną br. Prace powinny zakończyć się w ciągu 20 miesięcy.
Obwodnica Witomina to sprawna komunikacja z dzielnic zachodnich, transport z Obwodnicą Trójmiasta, a przede wszystkich wytchnienie dla dzielnicy Witomino, które przestanie być przestrzenią dla tysięcy aut jadących w ruchu tranzytowym. Droga stanie się bardzo ważną arterią komunikacyjną, która posłuży tysiącom gdynianek i gdynian.
– Dzisiaj podpisujemy umowę na Obwodnicę Witomina. To inwestycja, na którą gdynianki i gdynianie czekali bardzo długo. W znaczący sposób zmieni ona jakość życia zarówno mieszkańców Witomina, jak również dalszych dzielnic, którzy przemieszczają się codzienne w tej przestrzeni. W liczbach i kwotach to ponad 78 milionów złotych, w zamian za 20 miesięcy pracy i ponad 2,5 kilometra drogi – powiedział Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni. – Przy zakończeniu budowy chcemy myśleć także o obszarze leśnym między granicami dzielnicy Witomino a obwodnicą jak o miejscu zielonym, z zachowaniem funkcji leśnej, ale z uporządkowanym dostępem dla mieszkańców. Ta budowa jest spięta także z innymi inwestycjami, m.in. rozbudową ul. Chwarznieńskiej i remontem na Witominine – to jest zespół połączonych naczyń, a obwodnica jest elementem, który nada im ostateczny kształt.
Obwodnica Witomina będzie miała swój początek przed pętlą autobusową na ulicy Sosnowej, na odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej, natomiast jej zakończenie przewidziane jest ok. 400 m od skrzyżowania ulic Witomińskiej z Kielecką.
W ramach inwestycji powstanie droga o długości 2 585 metrów, znajdą się na niej dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach i buspasy. Powstaną również: pięć obiektów inżynieryjnych, w tym kładka pieszo-rowerowa w ciągu leśnym, kładka technologiczna, 2 przejścia dla zwierząt, a także wiadukt nad ulicą Witomińską.