REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

W kwietniu otwarcie odcinka Drogi Regionalnej Racibórz – Pszczyna

Prawdopodobnie w drugiej połowie kwietnia kierowcy skorzystają z nowo wybudowanego, rybnickiego odcinka Drogi Regionalnej Racibórz – Pszczyna. Budowa tej inwestycji rozpoczęła się w kwietniu 2017 r.

 
Zdjęcie: L. Tyl
Zdjęcie: L. Tyl
Wciąż trwają procedury odbiorowe tej największej w historii Rybnika inwestycji drogowej.  Wojewódzcy inspektorzy nadzoru budowlanego zakończyli już odbiór praktycznie wszystkich obiektów inżynieryjnych – 10 wiaduktów i 2 mostów. Wyjątkiem jest największy (i najdroższy) wiadukt, czyli estakada nad międzytorzem, pomiędzy węzłami „Chwałowicka” i „Śródmiejska”. Kompleksowo został odebrany pierwszy odcinek części drogowej – fragment od Żor do Węzła „Gotartowicka”.

Z początkiem przyszłego tygodnia ruszą odbiory zbudowanych wzdłuż trasy 12 zbiorników retencyjnych i przepompowni. Na finiszu są również uzgodnienia związane z kładką rowerową w pobliżu Drogi Śródmiejskiej.

– Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi oczekiwaniami, w połowie przyszłego tygodnia będzie można zgłosić ostateczne zakończenie robót budowlanych. Po upływie 14 dni, kiedy to uprawomocnią się wszystkie decyzje administracyjne, droga zostanie dopuszczona do ruchu –
zapowiada Jacek Hawel, naczelnik Wydziału Dróg UM.
 
Zdjęcie: L. Tyl
Zdjęcie: L. Tyl

Integralną częścią realizowanej inwestycji drogowej jest również zagospodarowanie zieleni – wykonawca dokonał nasadzeń drzew i krzewów oraz obsiania skarp. W tym ostatnim nieco wsparło go miasto, realizując eksperymentalny pomysł zastąpienia trawy mieszanką roślin, nie wymagających szczególnych zabiegów pielęgnacyjnych:

– Przekazaliśmy wykonawcy drogi nasiona specjalnej mieszanki z mikrokoniczyną i koniczyną zwyczajną, którą obsiane zostaną niektóre skarpy. Chodzi o to, by utrzymanie drogi nie generowało dodatkowej pracy i kosztów, związanych z koniecznością częstego koszenia. Ze względu na wysokość skarp i relatywnie trudny teren, ten pomysł to eksperyment. Mamy nadzieję, że będzie udany –
mówi Joanna Kotynia, dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej.

Rybnicki odcinek Drogi Regionalnej to 10,2 km trasy dwujezdniowej, wzdłuż której powstało m.in. 5 węzłów drogowych, 11 wiaduktów i 2 mosty, a także liczne ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne, sieć kanalizacji deszczowej, przepusty i przejścia dla zwierząt. Integralną częścią inwestycji jest również budowa Drogi Śródmiejskiej na odcinku od Węzła Śródmiejskiego do skrzyżowania z ulicą Obwiednia Południowa.

Budowa Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna rozpoczęła się w kwietniu 2017 roku. Inwestycję realizowało wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia.

Łączna wartość projektu to 433.700.000 zł, z czego 289.989.933 zł to dofinansowanie z funduszy europejskich (najwyższe w historii miasta).

Tekst: rybnik.eu
Zdjęcia: L. Tyl

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.