Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy podzielona została na trzy odcinki. Najdłuższy – zrealizowany przez Warbud SA – oznaczony literą „C”, rozciąga się na odcinku 7,5 km od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska” (od km ok. 11+478,52 do km 18+949,95). Zadanie wykonane była w formule „zaprojektuj i buduj”. 22 grudnia 2020 r. o godz. 12:15 po pięciu latach od podpisania umowy z GDDKiA, miało miejsce uroczyste otwarcie inwestycji. Wydarzenie to, było relacjonowane przez największe stacje telewizyjne. Uroczystego otwarcia dokonał premier RP Mateusz Morawiecki. Warbud SA na uroczystości reprezentowali: p. Piotr Mika, Członek Zarządu, oraz p. Artur Raczak, Dyrektor Kontraktu.
Zrealizowana trasa S2 posiada dwie jezdnie po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Zadanie C obejmowało również budowę m.in. czterech dwujezdniowych obiektów na terenie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego, Węzła Patriotów – strategicznego obiektu na trasie z dwoma obiektami drogowymi, czterema kolejowymi i przebudowami sieci. Ponad trasą S2 zostały przeprowadzone cztery wiadukty drogowe w ciągu ulic: Tawułkowej, Mozaikowej, Zabawnej i Izbickiej, wykonano około 32 km dróg poprzecznych, lokalnych i dojazdowych, jak również sieć chodników dla pieszych i ścieżek rowerowych oraz przebudowę układu torowego. Przejście przez obszar parku krajobrazowego wymagało od inżynierów z Warbudu przyjęcia rozwiązań technicznych, które zminimalizowały szkodliwy wpływ trasy na otoczenie. Ponad 365-metrowe estakady w Mazowieckim Parku Krajobrazowym wybudowano coraz powszechniej stosowaną metodą nasuwania podłużnego. Zaś Węzeł Patriotów powstał w technologii tzw. wanny szczelnej. Ponad 340 m długości wannę, usytuowano w obniżeniu terenu, dodatkowo cały węzeł został otoczony ekranami. Nad wanną przeprowadziliśmy cztery wiadukty kolejowe dla linii kolejowej Warszawa – Dorohusk oraz dwa drogowe dla jezdni w ciągu ulicy Patriotów (wschodniej i zachodniej). Dużym wyzwaniem także było podwodne betonowanie korka pompowni w wannie szczelnej i realizacja prac w sąsiedztwie czynnego ruchu kolejowo-drogowego.
Kierownik budowy – p. Adam Zalewski – dziękując swojemu zespołowi za współpracę i zaangażowanie podkreślił, że zarówno osoby związane z budownictwem infrastrukturalnym, jak i spoza branży wysoko oceniają profesjonalizm, przygotowanie oraz przebieg samej realizacji prac na zakończonej budowie POW, zadanie C.
Źródło: Warbud SA