Projektant przedstawił propozycje czterech korytarzy dla tego zadania.
Raport ze spotkania informacyjnego
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wszystkie opinie i uwagi zostały zebrane w raporcie wraz z ustosunkowaniem się do poruszonych kwestii. W ramach przedstawionych rozwiązań dla tego zadania, wpłynęło 469 wniosków. Na złożone wnioski przekazane w ramach konsultacji nie były przesyłane indywidualne odpowiedzi.
Szczegóły raportu zamieszczono na stronie biura projektowego: https://obwodnicaledzin-dk46.pl/.
Wnioski z raportu będą jednym z elementów Wielokryterialnej analizy porównawczej i nie przesądzają o wyborze wariantu.
Zakres inwestycji
Projektowana obwodnica Lędzin będzie drogą klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), zlokalizowaną na terenie gminy Chrząstowice. Inwestycja obejmuje budowę nowego odcinka DK46 o długości od 3,6 km do 4 km (w zależności od wariantu), a jej realizacja planowana jest na lata 2027-2029.
Ponadto inwestycja przewiduje budowę skrzyżowań, obiektów inżynierskich, dróg dojazdowych do obsługi przyległego terenu. Nowa trasa zostanie wyposażona w oświetlenie drogowe oraz urządzenia ochrony środowiska.
Cel inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Lędzin jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowości w ciągu DK46. Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców oraz zwiększenie przepustowości dróg.
Inwestycja stanowić będzie element nowego ciągu DK46 jako drogi wylotowej z Opola w kierunku wschodnim. Pozwoli na sprawne skomunikowanie stolicy województwa opolskiego z Częstochową i dalej z Warszawą. Po oddanych do ruchu obwodnicach Nysy, Niemodlina i Myśliny jest to kolejny etap prac poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego i komfort podróżowania po DK46.
Źródło: tekst GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/