Realizację dłuższej z dwóch obwodnic, która wyprowadzi ruch tranzytowy z Sępólna Krajeńskiego, konsorcjum wyceniło na 115 377 076 zł. Z kolei budowę krótszej trasy, omijającej Kamień Krajeński, na 43 249 160 zł. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcą jeszcze przed wakacjami.
Obwodnica Sępólna Krajeńskiego, o długości 6,4 km, na początku przejdzie mostem nad ciekiem wodnym, a linię kolejową Chojnice – Nakło nad Notecią przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 241 planowana jest budowa ronda, a w miejscu przecięcia doliny rzeki Sępolenka mostu. Na włączeniu do obecnego przebiegu DK25 powstanie rondo.
Z kolei obwodnica Kamienia Krajeńskiego będzie mieć długość ok. 2,5 km. Prowadzić będzie od ronda w ciągu ul. Sępoleńskiej, przejdzie mostem nad rzeką Kamionką i włączy się do obecnej DK25 niedaleko m. Orzełek.
Obwodnice wyprowadzą ruch z ścisłego centrum obu miejscowości, a zarazem poprawią płynność ruchu na trasie Bydgoszcz – Koszalin. Będą wybudowane w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a prace budowlane planowane są na lata 2026-2028.