
Jest to wspólna inwestycja Miasta Szczecin i GDDKiA, która ma zapewnić odpowiedni dojazd ze Szczecina do węzła Szczecin Zachód (Dołuje) na Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) w ciągu drogi ekspresowej S6. W ciągu najbliższych kilku tygodni planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonawcę obwodnicy Mierzyna.
Nowa droga w połowie będzie przebiegała na terenie Szczecina, gdzie drogami zarządza Prezydent Miasta. W związku z tym inwestycja musi być prowadzona wspólnie przez GDDKiA i samorząd. W 2022 r. zostało podpisane porozumienie dotyczące etapu prac przygotowawczych. W oparciu o nie został przygotowany projekt budowlany. Dokumentacja dla drogi była gotowa w ubiegłym roku, co pozwoliło na złożeniu w czerwcu 2024 r. wniosku o uzyskanie decyzji ZRID.
Na początku tego roku GDDKiA podpisała z Miastem Szczecin porozumienie obejmujące etap robót budowlanych. Każda ze stron będzie ponosiła koszty prac na swoim terenie. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2028 r., równolegle z odcinkiem Kołbaskowo – Police, który powstanie w ramach ZOS.
Obwodnica Mierzyna
Początkiem drogi od strony Szczecina będzie skrzyżowanie na końcu ulicy Ku Słońcu w rejonie istniejącego centrum handlowego. Ten początkowy fragment, o długości ponad 200 m, to teren Miasta Szczecin. Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA. Dalej trasa ponownie wejdzie na teren Szczecina i będzie biegła w kierunku zachodnim, przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych. Po około 2,1 km droga opuści teren miasta. Dalej nowa DK10 po pokonaniu około 1,3 km dotrze do węzła Szczecin Zachód (Dołuje). Za ten ostatni fragment odpowiada GDDKiA.