Zabetonowano ostatni obiekt inżynierski na A1 Woźniki – Pyrzowice
11 kwietnia 2019 r. wykonawca zakończył betonowanie ustroju nośnego ostatniego obiektu inżynierskiego na budowanym odcinku autostrady A1 pomiędzy Pyrzowicami a Woźnikami.
Kładkę dwuprzęsłową wykonano postaci ustroju płytowo-belkowego z betonu sprężonego o szerokości 4,07 m oraz długości całkowitej ponad 53 m.
Kontynuowane są dalej roboty drogowe. Układana była nawierzchnia jezdni autostrady z betonu cementowego. Ułożono ponad 500 m nawierzchni jezdni o szerokości 11 m i grubości 30 cm. Wbudowano tym samym ponad 1800 m3 betonu. Do 16 kwietnia drogowcy planują ułożyć jeszcze ponad 2 km nawierzchni, czyli wbudować ponad 6600 m3 betonu.
Na odcinku Woźniki – Pyrzowice ułożono już ponad 25 km nawierzchni betonowej jezdni (w rozwinięciu na jedną jezdnię), a docelowo ułożonych będzie ponad 28 km. Ostanie 630 m zostanie ułożone po zakończeniu robót mostowych na kładce technologicznej.
Tym samym zaawansowanie rzeczowe na robót drogowych oraz na obiektach inżynierskich wyniosło ponad 95%.
Wykonawcą tego odcinka autostrady A1 jest konsorcjum spółek: STRABAG Infrastruktura Południe oraz STRABAG.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Katowice