REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Zabetonowano ostatni obiekt inżynierski na A1 Woźniki – Pyrzowice

11 kwietnia 2019 r. wykonawca zakończył betonowanie ustroju nośnego ostatniego obiektu inżynierskiego na budowanym odcinku autostrady A1 pomiędzy Pyrzowicami a Woźnikami.

Zdjęcie: GDDKiA O/Katowice
Zdjęcie: GDDKiA O/Katowice
To obiekt o numerze projektowym 409, który jest kładką technologiczną wybudowaną na potrzeby funkcjonowania Międzynarodowego Portu Lotniczego w Pyrzowicach. Jest ostatnim z 27 obiektów mostowych na tym odcinku drogi.

Kładkę dwuprzęsłową wykonano postaci ustroju płytowo-belkowego z betonu sprężonego o szerokości 4,07 m oraz długości całkowitej ponad 53 m.

Kontynuowane są dalej roboty drogowe. Układana była nawierzchnia jezdni autostrady z betonu cementowego. Ułożono ponad 500 m nawierzchni jezdni o szerokości 11 m i grubości 30 cm. Wbudowano tym samym ponad 1800 m3 betonu. Do 16 kwietnia drogowcy planują ułożyć jeszcze ponad 2 km nawierzchni, czyli wbudować ponad 6600 m3 betonu.

Na odcinku Woźniki – Pyrzowice ułożono już ponad 25 km nawierzchni betonowej jezdni (w rozwinięciu na jedną jezdnię), a docelowo ułożonych będzie ponad 28 km. Ostanie 630 m zostanie ułożone po zakończeniu robót mostowych na kładce technologicznej.

Tym samym zaawansowanie rzeczowe na robót drogowych oraz na obiektach inżynierskich wyniosło ponad 95%.

Wykonawcą tego odcinka autostrady A1 jest konsorcjum spółek: STRABAG Infrastruktura Południe oraz STRABAG.
 
Zdjęcie: GDDKiA O/Katowice
Zdjęcie: GDDKiA O/Katowice
 
Zdjęcie: GDDKiA O/Katowice
Zdjęcie: GDDKiA O/Katowice

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Katowice
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA