REKLAMA
Budownictwo Wydarzenia
1 Minuta czytania

Lafarge laureatem konkursu „Diamenty Polskiej Infrastruktury”

Lafarge zdobył wyróżnienie w konkursie Diamenty Polskiej Infrastruktury w kategorii „Lider Innowacji Roku 2014” za wkład w innowacyjność oraz rozwój nowych technologii dla infrastruktury drogowej i przemysłowej, a w szczególności za zastosowanie i rozwój nowatorskiego rozwiązania, jakim jest beton wałowany.

Łukasz Marcinkiewicz, fot. Lafarge
Łukasz Marcinkiewicz, fot. Lafarge

Wyróżnienie zostało wręczone podczas gali konferencji „Infrastruktura Polska” zorganizowanej przez Executive Club z udziałem liderów najważniejszych spółek z branży infrastruktury. Grono autorytetów branży budowlanej skupione w Kapitule konkursu uhonorowało nagrodami najlepsze firmy i osobowości sektora w 8 kategoriach.

W ubiegłym roku Lafarge zastosował technologię betonu wałowanego do budowy placu manewrowego w Opocznie o  powierzchni 10 tysięcy metrów kwadratowych. Jest to największy obiekt w Polsce wykonany w tej technologii. Technologia betonu wałowanego jest wykorzystywana przede wszystkim do budowy dróg lokalnych, placów postojowych i manewrowych oraz na podbudowy pod nawierzchnie autostrad i dróg ekspresowych. Przewagi dróg z betonu wałowanego nad asfaltowymi to: niższy koszt realizacji, krótszy czas wykonania, niskie koszty utrzymania przez podwyższoną trwałość, łatwe wykonanie (bez konieczności zastosowania specjalistycznego sprzętu), większe bezpieczeństwo (brak kolein) i jasna nawierzchnia.

Do wytworzenia mieszanki betonowej w Opocznie wykorzystano wyłącznie materiały Lafarge. Na ich bazie doradcy techniczni z Lafarge zaprojektowali mieszankę, która świetnie sprawdziła się w praktyce.

– Beton wałowany łączy w sobie trwałość tradycyjnych nawierzchni betonowych z łatwością układania nawierzchni asfaltowych. Technologia ta przeznaczona jest przede wszystkim do sieci dróg gminnych oraz utwardzania duktów leśnych, ale znajduje również zastosowanie przy budowie dróg dojazdowych i serwisowych towarzyszących budowie dróg ekspresowych i autostrad. Beton wałowany to rozwiązanie perspektywiczne, dlatego staramy się je propagować i mamy nadzieję, że zrewolucjonizuje podejście władz lokalnych do budowy optymalnych kosztowo i trwałych dróg oraz placów. Na pewno pomoże nam w tym wyróżnienie w konkursie „Diamenty Polskiej Infrastruktury”
– powiedział Łukasz Marcinkiewicz, kierownik marketingu segmentu Infrastruktura w Lafarge.

W ostatnich latach Lafarge uczestniczył również w budowie kilku odcinków dróg gminnych w technologii betonu wałowanego na Pomorzu i w województwie świętokrzyskim.

Zdjęcie: Magdalena Kicińska, Lafarge

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA