Parametry techniczne obwodnicy
Nowa obwodnica Bielska Podlaskiego to jednojezdniowy odcinek DK66 o długości 2,9 km. Na obu końcach trasy powstały ronda, a droga została dostosowana do ruchu ciężkiego z nośnością 11,5 t/oś. Odcinek łączy się z realizowaną drogą ekspresową S19 oraz fragmentem DK66 biegnącym od węzła Bielsk Podlaski Zachód do istniejącej DK19.

Infrastruktura towarzysząca i ochrona środowiska
W ramach inwestycji wybudowano cztery obiekty inżynierskie, w tym most nad rzeką Białą, który pełni również funkcję przejścia dla zwierząt, oraz wiadukt nad linią kolejową Czeremcha – Bielsk Podlaski – Białystok. Przebudowano także drogi lokalne i ulice kolidujące z nowym odcinkiem DK66, a dodatkowe jezdnie obsługują ruch lokalny.
Wykonano również urządzenia ochrony środowiska, takie jak ekrany akustyczne dla nietoperzy i przejścia dla zwierząt. Powstała także infrastruktura towarzysząca, w tym oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu.
Znaczenie dla tranzytu
Oddana do użytku obwodnica usprawni zarówno ruch lokalny, jak i tranzytowy, wyprowadzając część pojazdów ciężarowych poza centrum miasta. Jeszcze w tym roku planowane jest oddanie pierwszych na Podlasiu odcinków drogi ekspresowej S19: Haćki – Bielsk Podlaski oraz Bielsk Podlaski – Boćki, o łącznej długości ponad 21 km. Nowa trasa od zachodu ominie Bielsk Podlaski, przejmując ruch tranzytowy na osi północ–południe.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
