Fragment Podbiele – Suchowolce, na który 9 września GDDKiA dostało zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej, ma długość nieco ponad 10 km. Budowany jest przez firmę Unibep, a kontrakt wartości 87,27 mln zł., ma być zrealizowany do listopada przyszłego roku. To właśnie na tym odcinku, w ramach wstępnych prac prowadzonych na zgłoszenie (częściowa przebudowa jezdni głównej na długości 1k m), natrafiono pod koniec lipca bieżącego roku na nieznany cmentarz pod drogą. Aktualnie kończą tam pracę archeolodzy.
Modernizowana DK66 od Bielska Podlaskiego do miejscowości Połowce o łącznej długości 33,3 km zyska wzmocnioną konstrukcję jezdni przystosowaną do nośności 11,5 tony na oś, nową nawierzchnię, na skrzyżowaniach zostaną wybudowane pasy do skrętu w lewo, a obok głównej drogi powstaną jezdnie dodatkowe (drogi serwisowe) obsługujące ruch lokalny. Będą też ścieżki rowerowe lub tzw. ciągi pieszo-rowerowe. Do tego wykonane zostanie to wszystko, na co rzadko zwraca się uwagę – budowa odwodnienia jezdni, budowa kanałów technologicznych, czy oświetlenia części skrzyżowań.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Białystok
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan