Inwestycja o długości 6,5 km realizowana jest w formule „Projektuj i buduj”. Na mocy decyzji ZRID zostaną przejęte nieruchomości pod inwestycję i wypłacone odszkodowania. Decyzja posiada rygor natychmiastowej wykonalności, także ciągu tygodnia plac budowy zostanie przekazany wykonawcy – firmie Energopol Szczecin, która będzie mogła rozpocząć roboty budowlane.
Równocześnie ruszą realizowane na zlecenie GDDKiA wykopaliska archeologiczne. Zakończenie realizacji inwestycji powinno nastąpić w II kwartale 2021 roku.
Gdzie dokładnie GDDKiA
Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 będzie dwujezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego). Trasa ta wyprowadzi ruch w relacji Szczecin – autostrada A6 z podszczecińskich miejscowości Przecław i Warzymice. Droga rozpocznie się od ronda im. Hermana Hakena, na którym powstanie nowy wylot w kierunku południowym. Trasa będzie przebiegać na zachód od centrum handlowego w kierunku południowo-zachodnim około 1 km od istniejącego przebiegu DK13.
Na południe od Przecławia (pierwszy łuk za miejscowością) obwodnica wejdzie w obecny przebieg DK13, by następnie w rejonie Smętowic skręcić w kierunku południowym – do autostrady A6. Na tym końcowym fragmencie droga będzie miała parametry odpowiadające drodze ekspresowej, ponieważ w przyszłości będzie to fragment Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6.
Połączenie z A6
W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe – węzeł Przecław na drodze Przecław – Ustowo i węzeł drogowy Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6. Węzeł Szczecin Zachód będzie węzłem typu koniczyna z jezdniami zbiorczo-rozprowadzającymi w ciągu autostrady. Wraz z uruchomieniem nowego węzła zostanie zamknięty obecnie funkcjonujący węzeł, który powstał w latach 30 ubiegłego wieku i nie spełnia współczesnych parametrów.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA
REKLAMA