PLK linię kolejową na odcinku Bielsko-Biała – Skoczów. Dzięki temu mieszkańcy Bielska zyskają szybkie i wygodne połączenie ze Skoczowem i dalej, z Cieszynem i Wisłą. Z kolei mieszkańcy Cieszyna i Wisły dojadą pociągiem do Bielska-Białej oraz dalej, do Krakowa. Takie połączenie będzie dużym ułatwieniem także dla studentów czy turystów. Czas podróży między Bielskiem a Skoczowem wyniesie ok. 36 minut, z Bielska do Cieszyna dojazd zajmie niecałą godzinę. W ramach projektu wykonawca przebuduje odcinek linii kolejowej o długości prawie 22 km, po którym możliwe będzie kursowanie pociągów pasażerskich z prędkością do 80 km/h, a odcinkowo do 100 i do 120 km/h.
Mieszkańcy południowej części woj. śląskiego zyskają lepszy dostęp do kolei dzięki budowie lub przebudowie stacji i przystanków: Bielsko-Biała Zachód, Bielsko-Biała Listopadowa, Bielsko-Biała Stare Bielsko, Bielsko-Biała Aleksandrowice, Bielsko-Biała Os. Polskich Skrzydeł, Bielsko-Biała Wapienica, Jaworze Jasienica, Jasienica k. Bielska, Grodziec Śląski, Pogórze oraz Skoczów Bajerki II. Wszystkie perony będą wyposażone w wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Odpowiednia wysokość obiektów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony zostaną przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
PLK podpisały umowę z konsorcjum spółek Koltech Infra oraz Infrares na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)”. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., znajdująca się wcześniej na liście rezerwowej, w ramach dostępnych środków programu została przeniesiona na listę podstawową Kolei+. Prace projektowe będą realizowane w latach 2024-2027. Roboty budowlane są przewidziane na lata 2027-2029. Szacowana wartość całego zadania (prace projektowe i budowlane) to ponad 350 mln zł.