
Złożone przez firmy oferty spełniają wszystkie wymagania formalne oraz uzyskały najwyższą liczbę punktów w ramach przyjętych kryteriów oceny. Przetarg dotyczył MOP-ów w ciągu autostrad A1, A2, A4 i dróg ekspresowych S3, S7, S8, S17, S19 i S61.
W ramach zawartych umów dzierżawcy będą mieli obowiązek wybudować i obsługiwać stacje ładowania dla samochodów osobowych i ciężarowych. Dla tych pierwszych to cztery miejsca (cztery punkty) o docelowej, łącznej mocy 600 kW, w tym min. dwa punkty o mocy min. 150 kW. Dla pojazdów ciężarowych docelowa, minimalna łączna moc to 3600 kW, w tym dwa punkty ładowania o mocy min. 350 kW. Wyjątkiem będzie MOP Zbójecka Góra na S7, gdzie docelowa, minimalna łączna moc ładowania to 1500 kW (w tym jeden punkt ładowania o min mocy 350 kW).
Oferta Ekoen została wybrana dla następujących lokalizacji: A1 – Starcza Wschód i Zachód, Gorzelanka Wschód i Zachód, Wierzchowisko Wschód i Zachód (wszystkie w woj. śląskim), A2 – Ciosny Północ i Południe (woj. łódzkie), A4 – Krajków Północ (woj. dolnośląskie), Prószków (woj. opolskie), Paszczyna Południe (woj. podkarpackie), S3 – Lisiny Wschód i Zachód (woj. lubuskie), Przybiernów Wschód i Zachód (woj. zachodniopomorskie), S7 – Zbójecka Góra (woj. małopolskie), Pepłowo Wschód i Zachód (woj. mazowieckie), S8 – Ochędzyn i Niwiska (woj. łódzkie), S17 – Niwa Babicka (woj. lubelskie), S19 – Kamień Wschód i Zachód (woj. podkarpackie), Janów Lubelski Wschód i Zachód (woj. lubelskie) oraz S61 – Niekrasy Wschód i Zachód (woj. warmińsko-mazurskie).
Z kolei oferta konsorcjum firm Tesla Poland i Tesla Germany została wybrana dla lokalizacji: A4 – Chotyniec i Hruszowice (woj. podkarpackie) oraz S61 – Górki Wschód i Zachód (woj. podlaskie).
Zgodnie z założeniami pierwsze stacje ładowania (o mniejszych mocach) powinny zostać uruchomione do końca 2026 r. Jest to jednak uzależnione od terminu przyłączenia do sieci elektroenergetycznej.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan