Dziesięć ofert na rozbudowę DK92
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otrzymaniu dziesięciu ofert w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 92. Zakres zamówienia obejmuje m.in. budowę nowego wiaduktu nad linią kolejową oraz przebudowę układu drogowego. Wszystkie propozycje mieszczą się w założonym budżecie, a obecnie trwa ich analiza formalna i merytoryczna.
Strabag z najniższą ofertą
Najniższą cenę – 47 907 920,15 zł – zaproponowała spółka Strabag Infrastruktura Południe. Najdroższą ofertę, opiewającą na 65 993 819,71 zł, przedstawiła spółka Primost Południe. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty będą:
- cena (60%),
- przedłużenie okresu gwarancji jakości (20%),
- doświadczenie kierownika budowy (10%),
- doświadczenie kierownika robót mostowych (10%).
Zakres inwestycji i jej znaczenie
Kluczowym elementem inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową Berlin–Warszawa. Istniejący obiekt uległ uszkodzeniu wskutek długoletniej eksploatacji. Dodatkowo planowana jest budowa ronda, które zastąpi niebezpieczne skrzyżowanie DK92 z drogą powiatową Wilkowo–Świebodzin.
Inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz na usprawnienie układu komunikacyjnego. Zmiana przebiegu drogi oraz lokalizacji wiaduktu i skrzyżowania umożliwi również przejazd pojazdom nienormatywnym.
Termin realizacji
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie miał 19 miesięcy na realizację prac od momentu podpisania umowy. Termin ten nie obejmuje okresu zimowego – od 16 grudnia do 15 marca.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
