Budowa podpór nowego mostu w Głuchołazach
Po zakończeniu prac rozbiórkowych związanych z przyczółkami oraz fundamentami niedokończonego obiektu mostowego, który został uszkodzony w wyniku ubiegłorocznej powodzi, rozpoczęto budowę podpór nowego mostu nad rzeką Białą Głuchołaską. Nowa konstrukcja zostanie posadowiona poza obszarem wałów przeciwpowodziowych.
Montaż pali pod fundamenty
W tym tygodniu ruszyły prace związane z montażem pali żelbetowych pod fundamenty podpór nowego mostu. Dla każdej z dwóch podpór przewidziano po 22 pale o długości 14 metrów i średnicy 1 metra. Łącznie wykonanych zostanie ponad 40 pali, które zapewnią odpowiednie przeniesienie obciążeń na podłoże gruntowe.

Harmonogram robót mostowych
Najbliższe miesiące będą okresem intensywnych działań w zakresie budowy nowego obiektu. Zgodnie z zawartą umową wykonawca ma 12 miesięcy na realizację inwestycji, w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową oraz obowiązujące pozwolenie na budowę.
Parametry techniczne nowego mostu
Nowy most będzie jednoprzęsłowy, bez podpór w nurcie rzeki. Przyjęto konstrukcję belkową, żelbetową sprężoną, dodatkowo wzmocnioną łukiem. Przęsło o długości całkowitej 52 metrów oprze się na dwóch przyczółkach, które będą przenosić ciężar konstrukcji na odpowiednio przygotowane fundamenty. Szerokość obiektu wyniesie 19 metrów – przewidziano dwa pasy ruchu oraz ciągi pieszo-rowerowe.
Zgodność z wymaganiami instytucji branżowych
Projekt mostu został opracowany z uwzględnieniem wytycznych Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie (PGW Wody Polskie), rekomendacji Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDiM) oraz zaleceń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Umożliwia to realizację inwestycji zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa hydrotechnicznego i ochrony dziedzictwa kulturowego.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
