16 firm zainteresowanych inwestycją
Postępowanie przetargowe spotkało się z dużym zainteresowaniem – wykonawcy przesłali ponad 800 pytań, a swoje oferty złożyło 16 podmiotów. Najniższą kwotę zaproponowała firma Intop – 161,99 mln zł, a najwyższą Rubau – 235,87 mln zł. Wśród oferentów znalazły się także m.in. Budimex, Mostostal Warszawa, Strabag, Eurovia Polska czy konsorcjum NDI.
Odbudowa DK45 po powodzi
Zakres prac obejmuje odcinek o długości 1,2 km od ronda z drogą wojewódzką nr 409 do skrzyżowania z DW416 w kierunku Żywocic. Planowane jest odtworzenie ciągłości DK45 przerwanej wskutek powodzi, rozbiórka i budowa dwóch mostów na Osobłodze, przebudowa chodnika i pobocza na całej długości odcinka oraz odtworzenie odwodnienia.
W pierwszej kolejności wykonawca przygotuje projekt budowlany i wystąpi do Wojewody Opolskiego o decyzję ZRID. Prace budowlane mają rozpocząć się w przyszłym roku i potrwają dwa sezony.
Nowa przeprawa przez Odrę
Równolegle powstanie nowy most na Odrze o długości 600 m i szerokości 14 m. Obiekt zostanie wyposażony w dojazdy oraz dwa ronda – na skrzyżowaniu DK45 z DW416 i DW423. W ramach inwestycji przewidziano także budowę chodników i drogi pieszo-rowerowej, co poprawi bezpieczeństwo oraz dostępność komunikacyjną w regionie.
Wspólne postępowanie i koordynacja zadań
Przetarg realizowany jest na podstawie porozumienia pomiędzy GDDKiA a gminą Krapkowice. Każdy z inwestorów odpowiada za realizację i rozliczenie swojego zakresu prac, jednak rolę koordynatora pełni GDDKiA. Wspólne postępowanie ma znaczenie organizacyjne i techniczne – umożliwia m.in. korektę projektu skrzyżowania DK45 z DW416.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
