Oferty w postępowaniu
Najtańszą ofertę, opiewającą na 20,89 mln zł, złożyła spółka PORR. Druga propozycja, przedstawiona przez spółkę UNIBEP, wynosi 25,89 mln zł. Obecnie trwa analiza i ocena dokumentacji. Przetarg został przeprowadzony z uwzględnieniem założeń wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE z października 2024 r., dotyczącego ochrony unijnego rynku zamówień publicznych.
Harmonogram realizacji
Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest jeszcze w tym roku. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej, uzyskanie decyzji środowiskowej, a następnie decyzji ZRID, umożliwiającej rozpoczęcie budowy. Decyzja administracyjna przewidziana jest na koniec 2027 r., a roboty budowlane mają zostać zrealizowane w 2028 r.
Zakres inwestycji
Nowy węzeł drogowy powstanie w rejonie miejscowości Krynice. Zostanie wykorzystany istniejący wiadukt, wybudowany w ramach inwestycji na odcinku S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód, wzdłuż którego przebiega droga powiatowa łącząca Krynice z DK65. Projekt obejmuje budowę łącznic wjazdowych i zjazdowych oraz dwóch rond zlokalizowanych po obu stronach ekspresowej trasy.
Znaczenie dla regionu
Węzeł Dobrzyniewo Północ poprawi dostępność komunikacyjną okolicznych miejscowości, umożliwiając wjazd na S19 zarówno od strony DK65 Białystok – Ełk, jak i od strony drogi powiatowej Krynice – DK65. Jego budowa to odpowiedź na postulaty mieszkańców oraz przedsiębiorców z gminy Dobrzyniewo Duże, zgłaszane podczas realizacji odcinka Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
