REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Słupsk: Nowe perony zwiększają komfort podróży koleją

Podróżni w Słupsku korzystają już z efektów modernizacji stacji kolejowej. Udostępniono przebudowany peron nr 3 oraz nowy peron nr 4, co zapewnia wygodniejsze wsiadanie do pociągów. Kolejny etap inwestycji obejmie modernizację sąsiednich peronów, tak aby w przyszłości cała stacja gwarantowała pasażerom wysoki standard obsługi. Wartość prac realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wynosi 562 mln zł netto.

Modernizacja stacji Słupsk – nowy peron
Nowy peron na stacji Słupsk, fot. Michał Słupczewski, www.plk-sa.pl
Spis treści

Nowe perony na stacji Słupsk

Przebudowany peron nr 3 obsługuje pociągi w kierunku Szczecina, a od grudnia także w stronę Trójmiasta, po zakończeniu robót na modernizowanym odcinku linii kolejowej nr 202 Lębork – Słupsk. Nowy peron nr 4 przeznaczony jest dla składów jadących do Ustki. Oba perony wyposażono w ławki, gabloty informacyjne, energooszczędne oświetlenie oraz ścieżki naprowadzające dla osób z niepełnosprawnościami. Wiata na peronie nr 3 nawiązuje stylistycznie do zabytkowych konstrukcji z peronów nr 1 i 2.

Modernizacja peronów i przejść podziemnych

Kolejne prace obejmą perony nr 1 i 2. Zmodernizowane przejście podziemne zyska windy i schody prowadzące na perony 1–3, natomiast dostęp do peronu nr 4 zapewnia miejski węzeł transportowy. Odrestaurowane zostaną również zabytkowe kioski. Pasażerowie skorzystają z nowoczesnego systemu informacji wizualnej, który ułatwi orientację i wskaże przyjazdy oraz odjazdy pociągów.

Prace torowe i obiekty inżynieryjne

Na stacji Słupsk trwa wymiana torów i sieci trakcyjnej. Gotowe jest już Lokalne Centrum Sterowania, z którego prowadzony jest ruch pociągów. Modernizowane są także most nad Słupią i trzy wiadukty kolejowe, co zapewni im odpowiednie parametry techniczne na kolejne lata.

Modernizacja trasy Lębork – Słupsk

Równolegle prowadzone są roboty na odcinku Lębork – Słupsk. W czasie zamknięcia torowego (5 września – 13 grudnia) realizowane są m.in. przebudowa stacji Pogorzelice i Jezierzyce Słupskie, budowa nowych wiaduktów w Damnicy, Potęgowie i Jezierzycach, dobudowa drugiego toru oraz korekta układu torowego. Powstają także nowe przystanki w Runowie, Siemianicach i Łebieniu.

Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie na trasie Gdynia – Słupsk pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Skróci to czas przejazdu o około 15 minut. W przyszłości, po wdrożeniu systemów GSM-R i ETCS, możliwe będzie zwiększenie prędkości do 200 km/h.

Finansowanie inwestycji

Wartość robót na stacji Słupsk to blisko 562 mln zł netto (691 mln zł brutto), a na odcinku Lębork – Słupsk – 1,284 mld zł netto (1,579 mld zł brutto). Zakończenie prac planowane jest na listopad 2026 r. Projekt „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” realizowany jest przy wsparciu funduszy unijnych w ramach POIiŚ 2014–2020 oraz FEnIKS 2021–2027.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.