
Cel i korzyści
Celem konferencji było wsparcie uczestników w budowaniu silnych i stabilnych firm, które będą mogły skutecznie sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. To nie tylko dostarczenie cennej wiedzy, ale także inspirowanie do działania i wprowadzania innowacji, które przyczynią się do trwałego sukcesu i rozwoju przedsiębiorstw na polskim rynku.
Organizator przez edukację i dyskusję dążył do:
- wzmocnienia kompetencji zarządczych uczestników, aby ich firmy mogły dynamicznie się rozwijać i przekształcać w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe;
- promowania najlepszych praktyk biznesowych w zakresie prawa, finansów i podatków, które pozwolą przedsiębiorstwom unikać ryzyka i maksymalizować ich potencjał;
- ułatwienia sukcesji i przekazywania wiedzy kolejnym pokoleniom liderów, aby firmy rodzinne mogły zachować ciągłość i rozwijać się przez kolejne lata;
- stworzenia platformy wymiany doświadczeń, która umożliwi uczestnikom współpracę i wzajemne wsparcie w rozwiązywaniu problemów biznesowych.

Prezentacje i panele
W trakcie konferencji przedstawiono następujące prezentacje:
- Sztuka błądzenia. O popełnianiu błędów, czyli o czymś, na czym każdy z nas zna się aż za dobrze, Rafał Żak;
- Nie płać podatku CIT – CIT estoński w praktyce, Piotr Kościańczuk;
- Proces przekształcenia w spółkę, Justyna Kuś, Andrzej Radwan-Wiński;
- Skutki i ryzyka związane z drogą „na skróty” w procesie przekształcenia, Justyna Kuś, Andrzej Radwan-Wiński;
- Zmiany w prawie podatkowym, Dariusz Skłodowski, Piotr
Kościańczuk; - Administracja i księgowość po nowemu, Eryk Skłodowski, Dawid Piech;
- Ryzyka w zatrudnianiu pracowników, Agnieszka Sokołowska;
- Jaką rolę pełnisz we własnej firmie?, Piotr Pytel;
- Jak nadzorować swój biznes – rachunkowość zarządcza, Eryk Skłodowski;
- Sukcesja, Justyna Kuś;
- Fundacja rodzinna – wreszcie w Polsce. Bezpieczeństwo czy agresywna optymalizacja podatkowa, Justyna Kuś, Andrzej Radwan-Wiński;
- Wycena przedsiębiorstwa, Dariusz Skłodowski, Eryk Skłodowski;
- Odpowiedzialność osób zarządzających i prowadzących działalność gospodarczą, Justyna Kuś;
- Międzynarodowa optymalizacja podatkowa – czy to działa, Andrzej Radwan-Wiński.

Odbyły się również dwa panele dyskusyjne, prowadzone przez Ewę Rzodkiewicz. Pierwszy z nich – Jak zbudować imperium. O relacjach w biznesie – miał uświadomić, że biznes to nie tylko liczby, ale także ludzie. Paneliści: Mirosław Pawlina, prezes zarządu M&P Pavlina, Marzena Maj, wiceprezes zarządu Smay Sp. z o.o., Andrzej Pabich, prezes zarządu Zoo Borysew Sp. z o.o., Dariusz Skłodowski, prezes zarządu Skłodowscy Sp. z o.o., Grzegorz Brona, prezes zarządu Creotech Instruments SA, odkryli, co jest sekretem ich biznesowego imperium.
Drugi panel – Firma na pokolenia – miał pomóc odpowiedzieć na pytanie, jak stworzyć biznes, który przetrwa dekady. Uczestnicy wysłuchali historii i porad przedsiębiorców, którzy wiedzą, jak przekazać firmę kolejnym pokoleniom, dbając o jej rozwój i dziedzictwo. Wśród panelistów znaleźli się: Tadeusz Skłodowski, pomysłodawca i założyciel firmy, członek zarządu Skłodowscy Sp. z o.o., Agnieszka Bielińska, prezes zarządu i właścicielka AGA Analytical, Adrianna Kilińska, prezes zarządu IT Engave SA, Radosław Różycki, właściciel Centrum Medycznego ORBITA.
Konferencji towarzyszył networking, prowadzono dyskusje kuluarowe, a prelegenci i pracownicy kancelarii byli cały czas do dyspozycji gości. Pierwszego dnia odbyła się uroczysta kolacja, podczas której uczestnicy wysłuchali informacji o Business Centre Club.



Już nigdy nie będziesz sam w biznesie
Kancelaria Podatkowa Skłodowscy to zespół ekspertów, który zapewnia kompleksowe wsparcie: doradztwo podatkowe, gospodarcze, finansowe, świadczy usługi księgowe, prowadzi sprawy kadrowo-płacowe, organizuje szkolenia. Firma ma bogate doświadczenie z zakresu zarządzania finansami, interpretacji przepisów podatkowych i nie tylko.
Prowadząc księgowość, sprawy kadrowo-płacowe czy też inne, firma wykorzystuje nie tylko doskonałą znajomość aktualnych przepisów prawa, ale też innowacyjne rozwiązania. Skłodowscy stawiają na nowoczesne technologie, które usprawniają przepływ informacji, a przy tym zapewniają maksymalne bezpieczeństwo przechowywanych i przetwarzanych danych. Projektują i wdrażają także przemysłowe systemy IT, wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem. Grupa Skłodowscy liczy obecnie ponad 200 pracowników i ma ponad 1500 klientów o różnych profilach działalności. Priorytetami są bezwzględne wywiązywanie się ze zobowiązań, wysoki standard usług, dzielenie się wiedzą i innowacyjnymi rozwiązaniami, a zaufanie klientów to największa wartość.
Partnerami konferencji były: Infor.pl, „Dziennik Gazeta Prawna”, Mareckie Stowarzyszenie Gospodarcze, Francuski Instytut Zarządzania, M&P Alkohole Wina Cygara, Toyota – Grupa Cygan, Piotr Pytel & Eksperci.
„Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne” oraz portal inżynieryjny NBI.com.pl patronowały medialnie konferencji.
Kancelaria Podatkowa Skłodowscy już teraz zaprasza na kolejną edycję konferencji, która odbędzie się w 2025 r.
Oprac. Redakcja na podstawie materiałów, zdjęć i filmu organizatora
Skłodowscy – przeczytaj więcej
Zobacz filmy