REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Colas Polska rozbuduje DK21 Słupsk – Ustka

GDDKiA wybrała ofertę spółki Colas Polska jako najkorzystniejszą w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 21 na odcinku Słupsk – Ustka. Wartość oferty to 123 mln zł.

 
Zdjęcie: Archiwum GDDKiA, www.gddkia.gov.pl
Zdjęcie: Archiwum GDDKiA, www.gddkia.gov.pl
Oferta obejmuje również przedłużenie okresu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące. Teraz jest czas na ewentualne odwołania i standardową kontrolę uprzednią Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Co będzie zrobione w ramach przebudowy

Zadanie obejmuje rozbudowę ok. 13 km DK21 między Słupskiem a Ustką (km 61+559 do km 74+759). W ramach prac budowlanych przewidziano wykonanie nowej konstrukcji jezdni wraz korektą łuków poziomych i pionowych, przebudowę skrzyżowań (m.in. w miejscu czterech zostaną wybudowane ronda) oraz montaż sygnalizacji świetlnych.

Wzdłuż całego odcinka zostanie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy wraz z miejscami odpoczynku dla jego użytkowników, co zapewne ucieszy wielu pieszych i rowerzystów. Wykonawca wybuduje również chodniki, drogi serwisowe oraz nowe przystanki autobusowe. Ponadto w ramach zadania przewidziano zbudowanie miejsc ze stosowną infrastrukturą do przeprowadzania kontroli pojazdów m.in. przez Policję i Inspekcję Transportu Drogowego. W ramach przedsięwzięcia zostanie przebudowany most na Słupi we Włynkówku oraz wybudowane trzy przepusty.

Bezpieczniej i bardziej komfortowo


Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego, poprawy bezpieczeństwa, uporządkowania i skomunikowania terenu wokół DK21 oraz rozdzielenia ruchu kołowego od rowerowego i pieszego. Będzie to możliwe do osiągnięcia m.in. poprzez ograniczenie liczby skrzyżowań i zjazdów oraz budowę dróg zbiorczych, chodników i ścieżek rowerowych, wydzielenie prawo- i lewoskrętów, wprowadzenie wysp kanalizujących ruch oraz zmianę geometrii skrzyżowań.

Z naciskiem 11,5 tony na oś


W wyniku realizacji przedsięwzięcia zostaną zapewnione odpowiednie parametry nośności nawierzchni, spełniające kryteria dostosowania jej dla przejazdu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś. Ponadto ulegnie zmniejszeniu negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko (obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport), m.in. dzięki nowej nawierzchni i budowie ekranów akustycznych.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gddkia.gov.pl
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA