REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Decyzja środowiskowa dla miejskiego odcinka S74 w Kielcach

Znamy wariant przejścia przez Kielce drogi S74. RDOŚ wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji, która w sposób kompleksowy poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem, jednocześnie rozwiązując problemy komunikacyjne miasta.

 
Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Po analizie złożonego wniosku  o wydanie decyzji  i opracowanego raportu oddziaływania inwestycji na środowisko RDOŚ  w Kielcach  wskazał do realizacji wariant III  (tzw.  „dwa tunele”). Zakłada on pełne oddzielenie ruchu tranzytowego od lokalnego i  przeprowadzenie ciągu głównego drogi ekspresowej  S74  na przeważającym odcinku na poziomie minus  1,  czyli w wykopie.

Odcinek drogi ekspresowej S74 o długości około 5 km połączy węzeł Kielce Zachód na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S7 z węzłem Bocianek wybudowanym w ramach  S74 Kielce – Cedzyna. Trasę tę będzie można pokonać tranzytem ciągiem głównym drogi ekspresowej w  ok.  trzy minuty.  Dla ruchu lokalnego zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe połączenia komunikacyjne północ-południe z uwzględnieniem ruchu pieszego.  Lokalne  skrzyżowania usytuowane będą nad trasą ekspresową, w przeważającej części na dotychczasowym poziomie.  W ramach inwestycji planowana jest  budowa  dwóch węzłów drogowych  (Hubalczyków,  Zagnańska)  i dwóch tuneli. Ten dłuższy, około  półkilometrowy,  planowany  jest  na odcinku sąsiadującym z zabudową osiedlową między  kieleckimi  ulicami Klonową a Warszawską.  To odpowiedź na  postulaty mieszkańców miasta. W ramach inwestycji planowana  jest  m.in.  budowa wiaduktu  nad S74  w ciągu ulicy Transportowców  i ronda nad tunelem pod ulicą  Olszewskiego.

Przejście przez Kielce to  kluczowa  inwestycja  dla budowy drogi S74, która w przyszłości  skomunikuje województwa łódzkie,  świętokrzyskie i podkarpackie, a mieszkańcom Kielc ułatwi dojazd do węzłów autostradowych w okolicach Łodzi i przejść granicznych na Podkarpaciu. Nowa droga realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Szczegółowe rozwiązania techniczne opracowane zostaną na etapie  projektu budowlanego.  Inwestycja będzie realizowana w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Ogłoszenie przetargu planowane jest  jeszcze w tym roku.

Efektem realizacji inwestycji będzie:
– wyprowadzenie ruchu tranzytowego z ulic miejskich,
– rozdzielenie ruchu tranzytowego od lokalnego,  
– zwiększenie przepustowości  istniejącego  układu komunikacyjnego,  
– zwiększenie płynności ruchu,  
– poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.    

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA