W trakcie spotkania IMGW-PIB przedstawił długoterminowe prognozy pogody na okres zimowy. Co do zasady tegoroczna zima nie powinna być mroźna, przewiduje się temperatury w normie lub wyższe od normy wieloletniej oraz normalne lub nieco większe opady niż w ostatnich latach. Za najwyższe ryzyko hydrologiczne IMGW uznaje roztopy, zwłaszcza przy niskich stanach wody, które mogą uniemożliwić lodołamanie.
GDDKiA utrzymuje 18,3 tys. km dróg krajowych. Obowiązki te realizuje blisko trzysta obwodów drogowych, które dysponują niespełna trzema tysiącami pojazdów. W ciągu zimy dla zapewnienia przejezdności dróg zużywa się ok. 350 t soli drogowej.
Dla kolejarzy największym wyzwaniem będzie grudzień, a zwłaszcza okres świąteczny. Najtrudniejszą pogodą dla kolei nie są jednak siarczyste mrozy, a częste przechodzenie temperatury przez punkt zamarzania wody, czyli 0 stopni Celsjusza. Polskie Linie Kolejowe dysponują specjalnymi pojazdami, takimi jak drezyny hydrauliczne wyposażone w przystawki frezowe i lemieszowe oraz starsze konstrukcje w postaci wózków motorowych, które służą do odśnieżania torów.
Wody Polskie i urzędy żeglugi śródlądowej planują akcje lodołamania, którego będą prowadzone w miarę potrzeb na Wiśle, Odrze oraz Warcie i Noteci. Reperowana jest również infrastruktura przeciwpowodziowa uszkodzona w trakcie wrześniowej powodzi.
15 polskich portów lotniczych również jest przygotowanych na zimę. Lotnisko Chopina liczy na kolejny rok bez zamknięcia płyty ze względu na zalegający śnieg (w swojej historii nie było nigdy zamknięte z tego powodu).