REKLAMA
Drogi Wiadomości
3 Minuty czytania

Rusza projektowanie obwodnic Siedlec i Sokołowa Podlaskiego

6 listopada GDDKiA podpisała umowy na opracowanie STEŚ z elementami koncepcji programowych wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla 2 obwodnic: Siedlec i Sokołowa Podlaskiego.

 
Grafika: GDDKiA
Grafika: GDDKiA
Inwestycje, o łącznej długości ok. 25 km, powstaną w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

–  Wytrwale realizujemy  rządowy Program  budowy  100 obwodnic. Dziś  podpisujemy  kolejne dwie  umowy.  To nowe zadania, dla których  dopiero rozpoczynamy  proces inwestycyjny. Ruszamy z wytyczaniem przebiegu obwodnic. W trakcie projektowania  będziemy współpracowali z samorządami. Pamiętamy również o mieszkańcach, ich głosy są dla nas  niezwykle  ważne –
zaznaczył  Tomasz Żuchowski,  p.o. Generalnego  Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

– Wschodnia część woj. mazowieckiego jest pełna inwestycji drogowych. Ogłaszamy kolejne przetargi na odcinki autostrady A2, a dzisiaj podpisujemy umowy na dokumentację dla obwodnic Siedlec i Sokołowa Podlaskiego –
powiedział Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Obwodnica Siedlec


Nowa trasa o długości ok. 8 km planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 63 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 2,5 mln zł została podpisana z firmą S.T.I. Polska. Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy, co oznacza, że termin zakończenia prac przypada na koniec 2023 r.

Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.

Przewiduje się, że trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy Siedlec w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare  Iganie. Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej. 

Cel realizacji inwestycji

Obwodnica Siedlec, po zbudowaniu i oddaniu do ruchu, wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez budowę tej obwodnicy w ciągu DK63, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie wjeżdżał do miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Sokołowa Podlaskiego


Przyszła trasa o długości ok. 17 km planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 62 i 63 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 3,8 mln zł została podpisana z firmą Lafrentz Polska. Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy, co oznacza, że termin zakończenia prac przypada na koniec 2023 r.

Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.

Cel realizacji inwestycji

Obwodnica Sokołowa Podlaskiego, po zbudowaniu i oddaniu do ruchu, wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny. Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie Podlaskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Źródło: GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA