
Większość prac budowlanych została już zakończona. Gotowe są roboty ziemne, podbudowy, odwodnienie korpusu drogowego oraz wszystkie warstwy nawierzchni. Ukończono także dwa obiekty mostowe – OM167 i OM170 – a także pięć przepustów ekologicznych i pełen zakres robót branżowych, w tym prace sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne. Finalizowane są ostatnie elementy związane z bezpieczeństwem ruchu.
Co istotne, całość realizowana była zgodnie z harmonogramem, bez istotnych opóźnień – także dzięki sprzyjającej pogodzie oraz sprawnej organizacji pracy.
Obwodnica Bielska Podlaskiego przebiega przez tereny o dużym znaczeniu przyrodniczym, dlatego od początku realizacji inwestycji zastosowano szereg środków minimalizujących wpływ na otoczenie. Zabezpieczano drzewa, unikało się ingerencji w system korzeniowy, prace prowadzono pod nadzorem specjalistów — entomologów, ichtiologów i chiropterologów. Ochronie poddano ryby, ptaki, płazy, gady, a także nietoperze, dla których powstają specjalne ekrany naprowadzające.
Podczas prac ziemnych zespół natrafił na relikty dawnej osady z okresu wpływów rzymskich. Odkrycie fragmentów naczyń, kościanego grzebienia spowodowało czasowe wstrzymanie prac i przekazanie znalezisk służbom konserwatorskim. Prace archeologiczne trwały aż sześć miesięcy, co wymusiło reorganizację frontu robót i przesunięcia w harmonogramie.
Budowa obwodnicy powinna zakończyć się w II połowie 2025 r.