Trwają prace poza ciągiem głównym S7
Pomimo oddania do użytku ciągu głównego drogi S7 na odc. granica województwa świętokrzyskiego/mazowieckiego – Skarżysko-Kamienna pozwoliło wykonawcy na prowadzenie robót w obrębie dawnej DK7 i węzła Skarżysko-Kamienna Północ.
Obwodnica Skarżyska-Kamiennej została oddana do użytkowania na kilka miesięcy przed terminem kontraktowym. Nowym blisko 8-kilometrowym odcinkiem kierowcy jeżdżą już od 18 grudnia 2019 r. Zgodnie z podpisaną umową inwestycja na odcinku drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej powinna być zrealizowana do maja 2020 roku. Dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód otwarte zostały na prawie pięć miesięcy przed terminem kontraktowym. Zgodnie z umową pozostałe prace – w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ i dróg dojazdowych realizowane będą do maja 2020 r.
Dzięki nowej drodze znacznie skrócony został czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem, zniknął ostatni jednojezdniowy fragment między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą. Cała droga na odcinku 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku stolicy ma parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. To oznacza, że na terenie województwa świętokrzyskiego droga nr 7 jest ekspresowa na całej długości.
Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to blisko 344,4 mln złotych, wartość dofinansowania w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko to około 156,9 mln złotych.
Informacje o inwestycji
– Długość odcinka – 7,6 km,
– Przekrój drogi – 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas,
– Szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
– Szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m,
– Szerokość pasa dzielącego – 12 m,
– Maksymalne obciążenie – 115 kN/oś,
– Liczba węzłów – dwa (Skarżysko-Kamienna Północ, Skarżysko-Kamienna Zachód),
– Liczba obiektów inżynierskich: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe, cztery mury oporowe.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kielce