REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Umowa na rozbudowę DK21 Słupsk – Ustka

GDDKiA podpisała umowę na prace budowlane przy rozbudowie drogi krajowej nr 21 na odcinku Słupsk – Ustka. Dzięki tej inwestycji podróżowanie między tymi miastami będzie bezpieczniejsze, szybsze i bardziej komfortowe.

 
Zdjęcie: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Zdjęcie: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Wykonawca robót

Wykonawcą robót jest firma Colas Polska. Koszt robót wyniesie 123 mln zł, a czas  realizacji  prac budowlanych to  17 miesięcy  (z wyłączeniem okresów zimowych).

Dla kierowców…


Zadanie obejmuje rozbudowę ok. 13 km DK21 między Słupskiem a Ustką  (od granic administracyjnych Słupska  do  ronda Wileńskiego w Ustce). W ramach prac budowlanych przewidziano wykonanie  nie  tylko  nowej,  asfaltowej  nawierzchni, ale także  konstrukcji  jezdni wraz korektą łuków poziomych i pionowych, przebudowę skrzyżowań (m.in. w miejscu czterech zostaną wybudowane ronda) oraz montaż sygnalizacji świetlnych.  W ramach przedsięwzięcia zostanie przebudowany most na Słupi we Włynkówku oraz wybudowane trzy przepusty.

…dla pieszych i rowerzystów…


Wzdłuż całego odcinka zostanie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy wraz z miejscami odpoczynku dla jego użytkowników, co zapewne ucieszy wielu pieszych i rowerzystów. Wykonawca wybuduje również chodniki, drogi serwisowe oraz nowe przystanki autobusowe.

…oraz dla Policji i Inspekcji Transportu Drogowego

Ponadto w ramach zadania przewidziano zbudowanie miejsc ze stosowną infrastrukturą do przeprowadzania kontroli pojazdów m.in. przez Policję i Inspekcję Transportu Drogowego. 

Bezpieczniej i bardziej komfortowo


Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego, poprawy bezpieczeństwa, uporządkowania i skomunikowania terenu wokół DK21 oraz  rozdzielenia  ruchu kołowego  od  rowerowego i pieszego. Będzie to możliwe do osiągnięcia m.in. poprzez ograniczenie liczby skrzyżowań i zjazdów oraz budowę dróg zbiorczych, chodników i ścieżek rowerowych, wydzielenie prawo- i lewoskrętów, wprowadzenie wysp kanalizujących ruch oraz zmianę geometrii skrzyżowań.

Z naciskiem 11,5 tony na oś


W wyniku realizacji przedsięwzięcia  nawierzchnia zostanie  dostosowana  do  przejazdu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś. Ponadto ulegnie zmniejszeniu negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko  poprzez  obniżenie poziomu hałasu, drgań  oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport. To wszystko  m.in. dzięki nowej nawierzchni i budowie ekranów akustycznych.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA