Inwestorem jest województwo Podlaskie, reprezentowane przez PZDW w Białymstoku. Umowa na budowę została podpisana 5 października 2020 roku. Długość trasy wynosi 24,48 km, a klasa drogi to G.
Etap prac i wykonywane prace
Obecnie prace budowlane na drodze wojewódzkiej nr 689 są wykonywane połówkowo na wahadłach z sygnalizacją świetlną. Wyjątkiem jest obwodnica miejscowości Hołody, która jest wykonywana w nowym śladzie o długości około 2,7 km. Na chwilę obecną prace toczą się na 11 wahadłach, spośród 39 planowanych na całej budowie, z czego 8 z nich jest już ukończonych. Obecny etap prac koncentruje się przede wszystkim na robotach ziemnych i konstrukcyjnych wykonywanych na pozostałych wahadłach. Ponadto, wykonany jest most na rzece Orlanką w km 8+775, którego konstrukcja znajduje się na etapie robót związanym z posadowieniem obiektu.
Na tym etapie kontrakt realizuje 14 osób z kadry kierowniczej i 18 osób z kadry fizycznej, wraz z operatorami. Dodatkowo, 30 osób pracuje w charakterze podwykonawców, w tym kierownicy robót branżowych i pracownicy fizyczni.
Największe trudności za spółką
W trakcie realizacji projektu pojawiły się pewne wyzwania. Etap projektowania znacząco się wydłużył, co było warunkiem uzyskania decyzji ZRID. Ostatecznie decyzję ZRID uzyskano 31 maja 2023 roku, a prace rozpoczęto 7 czerwca 2023 roku. Od tego momentu prace toczą się zgodnie z harmonogramem, a realizacja projektu oscyluje na poziomie około 35%.
Fot: Unibep SA