REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Wszystkie decyzje dla rozbudowy DK66

9 września Wojewoda Podlaski wydał decyzję o zezwoleniu na rozbudowę DK66 na odc. Podbiele – Suchowolce oznacza to, że na ostatnim z 5 odcinków realizacyjnych modernizowanej DK66 Bielsk Podlaski – Połowce prace ruszą w pełnym zakresie.

 
Zdjęcie: GDDKiA O/Białystok
Zdjęcie: GDDKiA O/Białystok
Pierwsze roboty miedzy Bielskiem Podlaskim, a Połowcami (granica z Białorusią) rozpoczęły się wiosną bieżącego roku. Cały 33-kilometrowy odcinek jest podzielony na 5 części realizacyjnych: Bielsk Podlaski – Podbiele, Podbiele – Suchowolce, Suchowolce (przejście przez miejscowość) oraz Suchowolce – Kleszczele, Kleszczele – Połowce. Całość ma być gotowa do końca 2020 roku.

Fragment Podbiele – Suchowolce, na który 9 września GDDKiA dostało zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej, ma długość nieco ponad 10 km. Budowany jest przez firmę Unibep, a kontrakt wartości 87,27 mln zł., ma być zrealizowany do listopada przyszłego roku. To właśnie na tym odcinku, w ramach wstępnych prac prowadzonych na zgłoszenie (częściowa przebudowa jezdni głównej na długości 1k m), natrafiono pod koniec lipca bieżącego roku na nieznany cmentarz pod drogą. Aktualnie kończą tam pracę archeolodzy.

Modernizowana DK66 od Bielska Podlaskiego do miejscowości Połowce o łącznej długości 33,3 km zyska wzmocnioną konstrukcję jezdni przystosowaną do nośności 11,5 tony na oś, nową nawierzchnię, na skrzyżowaniach zostaną wybudowane pasy do skrętu w lewo, a obok głównej drogi powstaną jezdnie dodatkowe (drogi serwisowe) obsługujące ruch lokalny. Będą też ścieżki rowerowe lub tzw. ciągi pieszo-rowerowe. Do tego wykonane zostanie to wszystko, na co rzadko zwraca się uwagę – budowa odwodnienia jezdni, budowa kanałów technologicznych, czy oświetlenia części skrzyżowań.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Białystok

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA