14,8 kilometra drogi po nowym śladzie
Odcinek od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km będzie posiadał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. W ramach zadania wybudowane zostaną trzy węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wartość oferty to ok. 510,5 mln zł.
Zakres prac
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
Przestrzeganie warunków kontraktu
2 października 2020 r. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą. Decyzja ta była poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy, firmy IDS-BUD, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacją prac.
Kalendarium S7 Lesznowola – Tarczyn Północ
18 września 2015 r. – ogłoszenie przetargu w formule „Projektuj i buduj”
20 kwietnia 2017 r. – otwarcie ofert
9 czerwca 2017 r. – wybór najkorzystniejszej oferty firmy IDS-BUD (ok. 388,7 mln zł)
17 sierpnia 2017 r. – podpisanie umowy
2 października 2019 r. – uzyskanie pierwszej decyzji ZRID
30 grudnia 2019 r. – uzyskanie drugiej decyzji ZRID
2 października 2020 r. – odstąpienie od umowy przez GDDKiA
24 grudnia 2020 r. – ogłoszenie przetargu na wybór nowego wykonawcy w formule „Projektuj i buduj”
25 lutego 2021 r. – otwarcie ofert
Tekst: GDDKiA