Wybrano wykonawcę drogi S19 Ploski – Haćki
GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum firm: Unibep, Budrex i Value Engineering jako najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Ploski – Haćki.
Budowa za dwa lata
Jeśli nie będzie odwołań, umowa z konsorcjum z firm Unibep, Budrex i Value Engineering zostanie podpisana pod koniec stycznia przyszłego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przewidziane jest na III kw. 2022 r., natomiast sama budowa zaplanowana jest na lata 2022-2024.
Mała rzeka, spory most
Fragment S19 Ploski – Haćki będzie miał ok. 8,9 kilometra długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, a rodzaj nawierzchni wybierze wykonawca. Odcinek zaprojektowany został równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Powstaną na nim dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) – Haćki Wschód i Haćki Zachód. Wybudowanych zostanie 13 obiektów inżynierskich, z czego dziewięć będzie pełniło funkcję przejść dla zwierząt. Taką też funkcję będzie pełnił prawie 215-metrowy most na rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi.
S19 razy 10
W 2020 r. ogłosiliśmy dziesięć przetargów obejmujących realizację odcinków drogi ekspresowej S19 w woj. podlaskim. Łącznie to ponad 151 km dróg, z czego 134 km to długość odcinków drogi ekspresowej S19, a blisko 17 km to dwa odcinki dróg krajowych klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) – DK65 i DK66, które powstaną w związku z budową S19.
Podpisaliśmy już umowy na realizację trzech odcinków, a na sześć kolejnych weryfikujemy oferty złożone przez zainteresowanych wykonawców.
Tekst i grafika: GDDKiA O/Białystok