
Jeśli wszystkie testy przebiegną pozytywnie, to pasażerowie skorzystają z nowej trasy na przełomie października i listopada.
Niedawno generalny wykonawca (Budimex) trasy tramwajowej do Wilanowa zgłosił przejezdność nowego torowiska wzdłuż ul. Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej, a także gotowość do podania napięcia w sieci trakcyjnej. Dlatego pracownicy Tramwajów Warszawskich przystąpili do sprawdzenia faktycznej gotowości całej 6,5 km trasy do próbnych przejazdów – w tym, czy torowisko jest właściwie oczyszczone i czy nic nie zalega w jego skrajni.
Pomiary na pierwszy rzut
14 października – na tory wyjechał tramwaj pomiarowy. Jego zadaniem było sprawdzenie poprawności montażu i naciągu sieci trakcyjnej. Dotarł on zgodnie z planem, do krańca przy ul. Branickiego.
Po tramwaju pomiarowym na trasę, również w ramach testów wyjechały Hyundaie, które w przyszłości będą wozić pasażerów do Wilanowa. W najbliższych dniach zaplanowano intensywne testy całej infrastruktury tramwajowej. Ostatni raz tak długą trasę – łącznie ok. 13 km toru pojedynczego – oddawano do użytku kilkadziesiąt lat temu.
Terminal pod szczególną kontrolą
Szczególnej uwagi będzie wymagał terminal przy Branickiego. Powstał tam skomplikowany układ torów i rozjazdów. Pracownicy Tramwajów Warszawskich muszą przetestować wszystkie możliwe sytuacje ruchowe – zarówno planowe, jak i awaryjne. W sumie do sprawdzenia jest ponad 100 różnych scenariuszy. Z nową infrastrukturą muszą zapoznać się także wyznaczeni motorniczowie.
Generalnym wykonawcą linii tramwajowej do Wilanowa jest spółka Budimex. Umowa na realizację inwestycji została podpisana 29 marca 2022 r.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan