Obwodnica Starogardu Gdańskiego w ciągu DK22
Ogłoszony przetarg dotyczy zaprojektowania i wybudowania nowej drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o łącznej długości 16 km. Obwodnica będzie miała jedną jezdnię, po jednym pasie w obu kierunkach i dodatkowy pas do wyprzedzania występujący naprzemiennie w obu kierunkach (tzw. układ 2+1). Obwodnica Starogardu Gdańskiego z siecią dróg publicznych połączona będzie poprzez ronda turbinowe. Nawierzchnia zostanie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś.
W ramach inwestycji powstaną m.in.:
- wiadukty,
- mosty,
- przejścia dla zwierząt,
- przepusty ekologiczne,
- ekrany akustyczne,
- zbiorniki retencyjne,
- zbiorniki infiltracyjne.
Budowa obwodnicy Starogard Gdańskiego podniesie poziom bezpieczeństwa mieszkańców oraz wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 39 miesięcy na realizację prac, z wyłączeniem przerwy zimowej, która trwa od 16 grudnia do 15 marca. GDDKiA planuje podpisać umowę z wykonawcą w II kwartale 2025 r. Planowane zakończenie inwestycji to II kwartał 2029 r.