Modernizacja linii kolejowej nr 68 na Podkarpaciu
Linia kolejowa nr 68 (LK68) Lublin – Przeworsk jest istotnym ciągiem komunikacyjnym, obsługującym zarówno ruch pasażerski, jak i towarowy. Trasa łączy Podkarpacie z Lubelszczyzną, a podróże odbywają się pociągami regionalnymi i dalekobieżnymi. Odcinek Stalowa Wola – Lublin został już zmodernizowany i zelektryfikowany, co zapewniło pasażerom większą dostępność oraz wyższy komfort podróży.
Kolejnym krokiem jest modernizacja odcinka Przeworsk – Stalowa Wola Rozwadów. Przedsięwzięcie, z udziałem środków unijnych, ma na celu podniesienie standardu przewozów oraz poprawę sprawności i bezpieczeństwa ruchu kolejowego w regionie.
Zakres prac w pierwszym etapie
Ogłoszony przetarg obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla całego odcinka Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk oraz wykonanie robót w I etapie na trasie Grodzisko Dolne – Przeworsk Gorliczyna.
W ramach inwestycji przewidziano:
- przebudowę torów wraz z siecią trakcyjną,
- dobudowę drugiego toru na długości ponad 11 km, co zwiększy przepustowość,
- modernizację przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych, w tym mostu nad rzeką Wisłok,
- przebudowę peronów na stacjach i przystankach Grodzisko Dolne, Tryńcza i Gniewczyna,
- wyposażenie nowych obiektów w wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności,
- zastąpienie kładki nad torami na stacji Grodzisko Dolne przejściem podziemnym, co ułatwi dostęp do peronów i poprawi komunikację w rejonie stacji.
Finansowanie i harmonogram
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk – etap I” ubiega się o dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej. Podpisanie umowy z wykonawcą, wyłonionym w postępowaniu przetargowym, planowane jest w IV kwartale 2025 r.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
